Două locuri faine de stat cu cortul – partea I

Vara asta eu și prietena mea ne-am plimbat prin Transilvania. Am stat la cort, pentru că ne place aventura și am găsit și prilejul anul ăsta să încercăm ceva nou. Ne-am împachetat toate cele trebuincioase în mașină și am plecat, prima dată, spre Râșnov unde am dormit în campingul amenajat special pentru Rockstadt Extreme Fest, despre care o să vă povestesc într-o postare ulterioară.

Și pentru că am avut ocazia asta să mergem mai departe spre Nord, am căutat pe net niște locuri faine de campat. E mișto că există site-ul ăsta cu informații despre locuri unde poți sta cu cortul și descrie foarte bine cum stă treaba în campingurile respective. Așa că dacă vreți vreodată să faceți o nefăcută, cum am făcut-o noi anul ăsta, bazați-vă pe informațiile de acolo.

Acum să vă povestesc ce am văzut și pe unde am fost. De la Râșnov am plecat spre Sfântul Gheorghe unde am mâncat cel mai bun Gulyás din viața mea la Korzó Irish Pub. Îl găsiți în centrul localității, e un local primitor, cu oameni faini, se poate plăti cu cardul și au limonadă foarte bună. Dacă mergeți cu mașina, nu uitați să plătiți parcarea – 3 lei/h. Găsiți peste tot aparate de taxat sau puteți folosi aplicația mobilă TPARK

O găleată de Gulyás

Camping The Valley – Ozunca Băi

Dacă vreți să scăpați de tot ceea ce înseamnă tehnologie cel mai bun loc pentru a petrece un concediu liniștit fără grija e-mailurilor și a telefoanelor este la Ozunca Băi.

O localitate aflată între Sfântu Gheorghe și Tușnad. Un cătun faimos în zonă pentru băile sale maronii. Există un izvor în centrul localității cu o piscină neamenajată, lăsată în paragină, unde oamenii fac baie. Nu am încercat experiența asta, dar din câte am înțeles de la localnici apa are o temperatură constantă de 16 grade celsius și conține mai multe minerale, printre care se regăsește o cantitate semnificativă de fier. Așa că dacă aveți probleme de tot felul sau vreți să experimentați aici găsiți ce vă trebuie.

Cătunul ăsta este asfaltat așa că nu e problemă să ajungeți cu mașina până în cel mai depărtat loc al lui. Singura porțiune de drum mai puțin bună este ultima parte până la camping, dar nu este de speriat.

Noi ne-am învârtit puțin până am găsit drumul către camping, nu vă luați după Waze, pentru că vă duce pe o uliță înfundată. Așa că am să las coordonatele exacte aici

Drumul spre The Valley

Cum spuneam este un loc fără semnal la telefon, așa că dacă vă pierdeți întrebați localnicii sau turiștii unde este campingul. De obicei lumea știe despre ce loc este vorba.

Ce găsiți aici?

Hostel. Piscină. Loc de campat pentru cort și rulote. Dușuri. Toalete. Voie bună. Un spațiu primitor unde să te simți în siguranță.

Noi pentru o noapte de dormit am plătit 45 de lei – 15 lei pentru cort și 15 lei de persoană. Prețurile pot varia în funcție de perioadă. Dacă vreți exact cât costă puteți să-i intrebați pe proprietari pe facebook, răspund mai greu (nu există semnal decât într-un singur punct în tot campingul) dar dacă vreți informații le puteți găsi acolo. Au și un număr de telefon fix, la care mie nu mi-au răspuns, dar dacă insistați cu siguranță se vor găsi lângă telefon. Mai multe detalii le găsiți pe site-ul lor, care atenție nu este actualizat.

Proprietarii sunt foarte de treabă, ne-au dat acces la mașina de spălat haine, ne-au gătit paprikás de ciuperci, am băut bere Csíki Sör – o bere bună la gust care din păcate nu se comercializează în altă parte decât în zona Covasnei și Harghitei și în Ungaria din cauza asta

Am stat în jurul unui foc de tabără împreună cu proprietarii și alți turiști campați acolo până la ora 2 și am avut un somn lin până a doua zi dimineață la ora 10. Cea mai bună parte care ne-a rămas în minte după atâtea zile de hoinăreală este faptul că țara asta e plină de oameni cu suflet mare, trebuie doar să îi găsești. Și după cum spune proverbul ”Cine se aseamănă se adună” ne-am făcut câțiva prieteni faini și am vizitat locuri frumoase în care cu siguranță ne vom întoarce.

A, și aici între 30 august și 2 septembrie se va ține festivalul Voice of Nature , în plus campingul este foarte aproape de locul unde an de an are loc Waha Festival

Despre al doilea loc fain de mers cu cortul o să vă povestesc într-o postare viitoare.